شرکت کویر مس مشرق زمین در سال ۱۳۹۲ در شهرستان قاین تأسیس شده است و در زمینه انجام کلیه فعالیت های معدنی اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن فلزی بخصوص مس فعالیت دارد.
مهندس هادی اوجاقی، مدیرعامل شرکت کویر مس مشرق، ذخیره قطعی معادن این شرکت را حدود ۱.۶ میلیون تن با عیار متوسط ۰.۸۵ درصد اعلام کرد شرکت کویر مس دارای ۴ معدن مس فعال با فواصل حداکثر ۶۰ کیلومتری از هم در شهرستان قاینات می باشد.
مدیرعامل شرکت کویر مس گفت: فعالیت این شرکت برپایه دانش فنی و تجربه مدیران و کارشناسان بوده و از اکتشاف تا بهره برداری معدنی و صنعتی توسط متخصصان شرکت و بدون هیچ گونه برون سپاری انجام گرفته است.
وی افزود: در سال ۹۵ یک کارخانه فرآوری مس با روش تانک لیچینگ- سمنتاسیون احداث کردیم که این واحد با ظرفیت خوراک ۱۰۰ هزار تن در سال به صورت دو شیفت فعالیت خود را تاکنون ادامه داده است و با ۵۰% ظرفیت کارخانه (بدلیل مشکلات عیاری و حد اقتصادی) مشغول به کار بوده است و سالانه حدود ۵۰۰ تن مس سمانته با عیار متوسط ۵۵ درصد تولید کرده است که این واحد یکی از بزرگترین تولیدکننده های مس سمانته در کشور است.
مدیرعامل شرکت کویر مس اظهار داشت: به منظور بهره برداری از کانسنگ های کم عیار معادن، در سال ۹۹ واحد هیپ لیچینگ توسط متخصصان شرکت طراحی، احداث و بهره برداری گردید که این بخش نیز باعث افزایش تولید و پایین آوردن حد عیار اقتصادی معادن شرکت شده است که بصورت مکمل واحد تانک لیچینگ بسیار ضروری است.
اوجاقی افزود: طبق برنامه توسعه شرکت برای تولید مس کاتد با برآورد هزینه ۱۵-۲۰ میلیارد تومانی و طراحی و راه اندازی واحد SX-EW در سال آینده به ۱۰۰% ظرفیت کارخانه و تولید حدود ۶۰۰ تن کاتد در سال دست خواهیم یافت.

منبع: انجمن مس ایران

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *